לכל אריזת מוצר יש השפעה ניכרת על הרושם הראשוני של הנוצר אצל הלקוח, ולכן, עיצוב ומיצוב אריזות הוא תהליך עבודה בעל חשיבות רבה בשרשרת השיווקית. עיצוב אריזות היא מלאכת מחשבת מקצועית המחייבת אתכם להסתייע בשירותים המקצועיים של מתכנני ומעצבי אריזות, כאשר תכנון אריזות הוא תהליך המשלב בין עולמות העיצוב הגרפי לבין תחום הנדסת המוצר וחומרי הגלם השונים.
תכנון אריזות - כיצד?
התפקיד של כל אריזת מוצר הוא לסייע לתהליך השיווק ולגרום לכך שיותר וויתר לקוחות יסבו את תשומת ליבם למוצר המשווק בתוך האריזה, כאשר עיצוב האריזה חייב להיות מותאם לאופי וסוג המוצר המשווק בתוכה והמראה הכללי של האריזה חייב להיות מותאם לקהלי היעד הרלוונטים. מרכיב חשוב בכל תהליך תכנון של אריזות מוצרים הוא נושא נראות האריזה על גבי המדף, אותה ניתן להשיג באמצעות תצורת האריזה וגודלה, צבעי האריזה וכדומה.
עיצוב אריזות - למי פונים?
עיצוב אריזות מזון או עיצוב אריזה של כל מוצר צריכה אחר, חשוב ומומלץ שייעשה באמצעות סטודיו לעיצוב העוסק ומתמחה בתהליכי תכנון של אריזות מוצרים ופיתוח שפה גרפית לאריזה. בכל סטודיו מוביל בתחום העיצוב הגרפי, תוכלו למצוא מחלקה מקצועית העוסקת ומתמחה בתהליכי עיצוב גרפי לאריזות. יחד עם זאת, בחירת זהות הסטודיו לעיצוב גרפי מומלץ שתעשה בהתאם לכל אחד מהקריטריונים הבאים:
- הניסיון המקצועי של הסטודיו בתחום העיצוב הגרפי
- פתרונות השירות המוצעים לכם בסטודיו בתחום מיתוג אריזות
- סוגי האריזות המתוכננות ומעוצבות על ידי אנשי המקצוע בסטודיו
- פתרונות השירות המוצעים לכם בסטודיו בכל הנוגע לתהליכי הדפסת האריזות, תוך מתן דגש מקצועי על חומרי הגלם מהם מיוצרת האריזה.
וכמובן, ההתרשמות האישית שלכם מהיכולות המקצועיות של הסטודיו גם ברמה המקצועית וגם בהיבטי השירות והיחס האישי המוענק לכם.
שלבי התכנון של אריזת מוצרים
על מנת להבטיח לעצמכם אריזת מוצר שתשיג את מטרתה: הגדלת מכירות המוצר הנארז בתוכה, חשוב שייתקיימו מספר שלבים מקצועיים בתהליך התכנון והעיצוב של האריזה. שלבים אלו כוללים היכרות מוקדמת עם תחום אריזות המוצרים הזהים או דומים למוצר אותו אתם מעוניינים לשווק ונראות האריזות המתחרות על המדף.
בשלב השני, חשוב להתמקד בבחירת חומרי הגלם אשר ישמשו אתכם לצורך ייצור האריזה, וזאת על מנת לתכנן את גודל האריזה ותצורתה. חשוב לציין שבחירת חומרי הגלם אמורה להיעשות בהתאם לדרישות תקן שונות בענף המסחר הרלוונטי למוצר אותו אתם משווקים. בשלב השלישי, קיימת חשיבות להתאמת הסגנון העיצובי של האריזה גם לקטגוריית המוצר וגם לקהלי היעד הרלוונטיים. בשלב הרביעי, קיימת חשיבות רבה לאופן תפעול האריזה על ידי הצרכנים הרוכשים את המוצר.
באמצעות סטודיו לעיצוב גרפי מוביל בתחום עיצוב אריזות מוצרים, תוכלו לקיים את כל שלבי התכנון והביצוע של אריזת מוצרים על הצד הטוב והמקצועי ביותר.